Etykiety

1% agenezja ciała modzelowatego allegro aukcja charytatywna Anielka Anna babcia babka płesznik bajka balonikowanie tchawicy baseny termalne beatboxing blog Boże Narodzenie Centrum Nauki Kopernik ceramika chodzenie codzienność Czerna dieta dramat duchowość dziadek działka dzieciństwo dzień dziecka dzień matki dzień ojca edukacja domowa Euro 2012 festyn charytatywny fotografia frywolitki Fundacja Mam Marzenie fundoplikacja sposobem Nissena gastrostomia góry grzybek guzik hipoterapia imieniny implant ślimakowy integracja sensoryczna jak pomóc kamienice kampania społeczna kangur Karol Karolek klasztor Kobieca Agencja Detektywistyczna Nr 1 kolejka na Kasprowy komiksy konkurs kot książeczki dla dzieci książka książki laryngotracheoplastyka Laski leczenie lego majówka Mały Kaszalot Bu Mały Książe maska krtaniowa metoda Mazgutowej metoda symultaniczno-sekwencyjna Mój Kraków muminki muzyka nadciśnienie płucne niedomykalność nagłośni O. Ziółek Ogród Doświadczeń ojcostwo Ojców oscylator otoczenie otolaryngologia Poznań Palmiarnia papeteria pasaż ukł. pokarmowego Paschy PEG PHmetria Pierwsza Komunia Św. piknik lotniczy pływanie po co nam 1% porażenie fałdu głosowego poród Poznań procesor mowy prolife przedszkole przepisy wielkanocne przepuklina przeponowa Radio Kraków refluks rehabilitacja rehabilitacja słuchowa rehabilitacja w wodzie rekolekcje respiratoroterapia rękodzieło rodzina rustykalnie rysunek sen/bezsenność słuchowisko spowiedź Stal Nowa Huta strata dziecka street art subkonto Sursum Corda szkoła szopka krakowska święty Mikołaj tata teatr terapia karmienia tort orzechowy tracheostomia turnus hipoterapeutyczny turnus logopedyczny turnus rehabilitacyjny Ulica 25 upał upcykling urodziny wakacje Wcielenie Wielkanoc Wielki Post wspomnienia zagęszczanie płynów zestaw niskopoziomowy zoo Zosia zwężenia tchawicy życzenia żywa szopka

26.07.2015

26 lipca, czyli Anna znaczy łaska.

Kocham swoje imię choć jest nas jak psów i Nowaków. Hebrajskie słowo hannāh oznacza łaskę. "Anka, jak patrzę na Twoje życie to to jest pasmo łask" - powiedziała mi wiele lat temu Renia. Ona o tym na pewno nie pamięta, ale ja od tamtej pory zaczęłam widzie i otwieram coraz bardziej oczy ze zdumienia. Dziękuję Reniu.
A oto "moje" cztery wizerunki św. Anny:

Pierwszy to św Anna Samotrzeć. Oprawione w stylizowaną ramkę, czarno białe zdjęcie takiej figury wisiało nad moim łóżkiem. Jako dziecko uważałam, że jest to dziwne- trzy głowy w koronach wychodzące z jednej sukienki. Mmam mówiła mi, że to moja patronka, że św Anna Samotrzeć. Że św. Anna to rozumiałam, ale "samotrzeć" mnie przestraszała, bo nikt nie umiał mi wytłumaczy co to znaczy. Ale czułam, że chociaż ja nie rozumiem tego obrazka to on mnie zna i dlatego ze wszystkich domowników najbardziej był mój. Teraz jest u mojej mamy, ale chyba bardzo chce, żebym zabrała go do jego, czyli mojego domu.




 Tą Annę Samotrzeć odkryłam niedawno, bo i niedawno odkryłam jej twórcę- Sieger Köder- i autora innych przepięknych przedstawień o tematyce sakralnej. Jego Dobry Pasterz bardzo podoba się moim dzieciom na Katechezie Dobrego Pasterza.
Jest bardzo moja.  
 

























Św Anna z obrazu el Greco. Bez głębszych powodów, oprócz tego, że bardzo lubię el Greco.  Właściwie to nie prawda, że bez większych powodów. Jest jeden, bardzo duży powód. Bardzo osobisty. Ręka jej córki. 
A ręka św. Jana Chrzciciela z tego obrazu, jego gest od razu przypomina mi kolejną św. Annę. 





Tą. św Annę z Faras. Młodą staruszkę. Z VIII wieku odkopana z  zasypanej świątyni w 1960 roku przez polskich archeologów. Ją i 66 innych fresków z zatopionej już świątyni ( 5 m. pod wodą. Planowo powstał w tym miejscu sztuczny zbiornik wodny) można oglądać od 2014 roku w Muzeum Narodowym w Warszawie
Z archiwalnych odcinków Wieczorów Odkrywców w Jedynce można odsłucha bardzo ciekawy odcinek o Faras. <"F" jak Faras> szczególnie od 14:16.
Ręka Maryi z el Greco i palec na ustach z fresku z Faras to moje życzenia imieninowe dla siebie. 










2 komentarze:

,,Kozi las'' pisze...

Wszystkiego co dobre, każdego dnia powodów do uśmiechu i szczęścia.
Pozdrawiamy : )

lobzovka pisze...

Dziękuję serdecznie:)

Prześlij komentarz